Hongkong, het New York van het oosten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Stefan en Merel Meijer - Zuyderduin - WaarBenJij.nu Hongkong, het New York van het oosten - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Stefan en Merel Meijer - Zuyderduin - WaarBenJij.nu

Hongkong, het New York van het oosten

Door: Stefan en Merel

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Merel

26 Mei 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Hoi allemaal!! Hier ons eerste reisverslag.. Aangezien we nu op het vliegveld zijn en nog wel even moeten wachten, kunnen we mooi het eerste verslag plaatsen! Omdat we een dagboekje voor onszelf bijhouden, kopiëren we alles gewoon hierop, daarom dus een verslagje per dag :)

Dag 1: 23 mei
Na een warm afscheid op Schiphol gingen we rond 22.00 uur, later dan gepland de lucht in.

Dag 2: 24 mei
Om 08:15 uur, Nederlandse tijd, kwamen we eerder op Hongkong aan na een goede vlucht. Omdat het in China 6 uur later is moesten we de tijd gelijk een stuk vooruit zetten, best gek... Je bent net 'wakker' maar het is gelijk al middag! Met de taxi zijn we naar ons hotel gegaan, prima stekkie voor de komende twee nachten. Even de spullen gedropt en direct eigenlijk de stad gaan verkennen. Wat een bijzondere stad, mensen en cultuur. Hoe vermoeid we ook waren hebben we alles te voet gedaan en dat is hier echt de moeite waard! Je kijkt je ogen uit. Onze eerste Chinese maaltijd werd op de gok van de kaart gekozen. Merel bleek overigens een diep verscholen talent te bezitten > met stokjes eten ging haar goed af. Steef koos na 1 poging toch de vork, je moet ten slotte wel snel kunnen eten! Om 20:00 uur naar de rivier gelopen waar een lasershow werd verzorgd door allerlei hoge gebouwen en wolkenkrabbers aan de overkant! Gelijk wat mooie kiekjes gemaakt van de skyline...wow! Drie kilometer terug lopen viel ons ditmaal wat zwaarder maar we hebben onszelf ook nog even op de proef gesteld door ook onze hotelkamer op de 15e etage via de trap te bereiken. Mooi weer even geoefend voor Nieuw Zeeland! Na een warme douche lekker op tijd naar bed!

Dag 3: 25 mei
Vandaag wakker geschrokken om half 11, we hadden echt heel wat uurtjes ingehaald. Met wat opstartproblemen (ons biologisch klokje zegt tenslotte dat het 04:30 uur is) zijn we direct de stad ingegaan. In het zakengedeelte bij de Starbucks ontbeten met een overheerlijke koffie, de riche and famous doen dat hier allemaal. Het is duidelijk te zien dat hier het echte geld gemaakt wordt. Man en vrouw in (mantel)pak, luxe zakenlunches, dure winkels en auto's genoeg hier. Het kan niet gek genoeg. De Porsches en ferrrari's rijden je om de oren. Door een tip van Maaike zijn we met de bus naar Stanley gegaan, een leuk klein plaatsje aan een baai. Steef had er al spijt van dat hij in de bus zat maar dat het zo'n mooi tripje zou worden had hij toen nog niet gedacht. Een half uur langs prachtige baaien rijden had hij er wel over om vervolgens verplicht door een Chinees marktje te lopen, dat was ten slotte het doel. Mama Sonja: hier hebben we een Hongkongnees (zoals Steef het noemt) varkentje gekocht! Met de bus zijn we daarna doorgereisd naar de attractie van Hongkong, namelijk 'the peak', letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt van de stad. Door aardig wat mede reizigers duurde de busrit wat langer. Eindelijk boven zagen we een bordje 'peaktram' staan... daar hadden we over gehoord. Wat een mazzel... we konden er gelijk in! Maar we gingen naar beneden, wat een sloompies zijn we ook! In plaats van dat wij dachten dat hij ons nog verder naar boven zou brengen, ging hij weer helemaal naar beneden. We waren dus al op het hoogste punt!! Naja we hebben vakantie, dus weer een ticket gekocht en  in de rij staan. Uiteindelijk was het alles de moeite waard, wat een uitzicht! 's avonds nog wat gewandeld door de straten van Hongkong Island. We waren nog even live getuigen van de opnames van een Chinese film. Eind van de avond door de drukke straten weer terug gelopen. Ook dit is een stad die nooit slaapt, want toen wij naar bed gingen was het op straat nog erg levendig!

Dag 4: 26 mei

Vandaag vroeg opgestaan om de laatste uurtjes door te brengen in deze mooie stad. Helaas voor ons een regenachtige dag, dus veel binnendoor gedaan! Dat is geen straf want ondergronds speelt zich een heel leven af. Een heel stelsel van gangen en tunnels met winkels, metro's e.d. vind je hier. Alles is groots opgezet en voorzien van airco, FIJN! Verdwalen doe je gauw want het is ook ondergronds heel erg druk. We snappen nu waar die 7 miljoen mensen zijn... Voor vertrek nog even via een straat terug gelopen waar ze allerlei dieren, dood of levend verkopen, ieuww. De dierenbescherming zou hier niet vrolijk van worden. Nu op het vliegveld en over anderhalf uur de lucht in naar Auckland! Nieuw Zeeland...here we come!!

• 26 Mei 2012 - 19:26

Sonja:

Dit is alvast een leuk begin van jullie reis!! En ik ben benieuwd naar het hongkongneesje!!!!! dikke kus!!!!

• 27 Mei 2012 - 08:44

Judie En:

Leeeeeuk al een verhaaltje!!!!

• 27 Mei 2012 - 08:46

Judie En Mario:

Leuuuk al een verhaaltje:)!!
    Wat klinkt hongkong gaaf...
    KUS!

• 28 Mei 2012 - 08:38

Koos En Reina:

We zij blij met het verslag en zien dat het goed gaat met jullie. Steef je lijkt al een echte fotograaf. Kijken alweer uit naar het volgende bericht.